Anasayfa / Dünyada Gezgin

Dünyada Gezgin

Barselona Gezi Notları İlk Gün

Barselona için çoğu kişinin tersine biz bir kış tatili planladık. Denize girmek gibi bir hayalimiz yoktu ve öncelikli hedefimiz şehri keşfetmekti. Bu yüzden yaza göre çok daha sakin olacağını tahmin ettiğimiz Şubat ayını tercih ettik. Barselona’nın sahip olduğu Akdeniz iklimi bir Şubat ayını ne kadar soğuk kılabilir ki dedik ve …

Barselona Gezi Rehberi

Hazır vizemiz de varken gezmeye devam mottosunu benimsemiş insanlar olarak soğuk ve yağmurlu bir Şubat akşamı 3.5 saatlik uçuşun ardından Barselona’daydık. Bu geziye hazırlanırken ilk araştırdığım konular havalimanından otel ulaşımı, şehir içi ulaşım, otel seçimiydi. Bunları netleştirdikten sonra gerisi kolayca planlanıyor zaten. Bu yüzden size de faydası olsun diye Barselona gezi anılarını …

Selanik Gezi Notları

Hazır vizemiz de varken haftasonunu değerlendirip 1 gece kalmalı Selanik Kavala turu yapmaya karar verdik. Kasım ayının sonlarıydı ve ilk başta üşümekten tereddüt etsek de hava iyi sayılırdı. Gönlümüzce gezip haftasonu kaçamağının tadını çıkabildik. Hazırsanız Selanik Gezi Notları karşınızda:) Aslında bilirsiniz bu tip gezileri turlarla yapmayı pek sevmiyorum. Hem haritam …

Brüksel Gezi Notları

Yarım günlük Brugge turumuzun ardından yine trene atlayıp Brüksel’e dönüyoruz. Bugün tatilimizin son günü, ve bize Brüksel’i turlamak için yalnızca yarım gün kaldı. Bu yarım günde de bu şehri incik cıncık keşfetmeye çalışmak yerine en önemli meydanı olan Grand Place‘i ve ne ile karşılaşacağımızı az çok tahmin etsek de Manneken …

Brugge Gezi Notları

Paris’ten sonraki durağımız Brüksel. Ama Brüksel’e kadar gelmişken dillere destan, her gidenin hayran kaldığı Brugge’u görmeden dönmek olmazdı. Biz de yarım günümüzü Brugge gezisi yaparak değerlendirmeye karar verdik. Siz de kısa bir süreliğine burada bulunacaksanız Brugge gezi notları işinize yarayacaktır. Gare Du Midi istasyonundaki makinelerden gidiş dönüş 28€’ya tren biletilerimizi …

Paris Gezi Notları

Tatilimizin 3. gününde çok beğendiğimiz Amsterdam’a dönüp defalarca bakarak Paris’e doğru yola çıktık. Trenimiz Amsterdam Central Station’dan sabah 8 gibi kalktı. Paris yolculuğumuzu Thalys firmasının hızlı treni ile gerçekleştirdik. 3.5 saatlik bir yolculuğun ardından 11.30 gibi Paris Nord İstasyonuna vardık. Bu kocaman şehri keşfedecek yalnızca 2 günümüz vardı, bu 2 güne …

Zaanse Schans Gezisi

‘İki Gezgin Harikalar Diyarında’ başlığını atsaydım belki çok daha doğru olurdu. Otobüsten indiğim anda havası, dokusu, renkleri ile aşık olduğum bir yer oldu desem inanın abartmış olmam. Amsterdam gezimizin 2. gününün öğleden öncesi için planladığımız Zaanse Schans Gezisini, mutlaka gitmeniz, illa ki gitmeniz, kesinlikle gitmeniz için ayrı bir yazıda kaleme almak istedim. Zaanse Schans, Zaandam’da …

Amsterdam Gezi Notları

Amsterdam gezisi aylardır beklediğimiz tatilimizin ilk durağıydı. Biz bu şehri 2 günde keşfettik, çok sevdik. Bir daha geldiğimizde daha uzun kalmak ve bu özgürlükler şehrinin keyfini tıpkı burada yaşayanlar gibi çıkarmak istiyoruz. Amsterdam gezi notları umarım  size de Amstel Nehri‘nin çevresine kurulmuş bu kanallar şehrini keşfetmek için güzel bir rehber olur. …

Amsterdam-Paris-Brüksel Tatiline Hazırlık

Taaa aylar öncesinden planladığımız tatilimize gittik geldik. Çok yer gördük, çok eğlendik, çok yorulduk. Gezi notlarını paylaşmadan önce tatilin hazırlık aşamasından da bahsetmek istedim. Her şey 9 ay kadar önce başladı:)  Gitmek istediğimiz şehirler çok netti. Amsterdam, Brüksel ve Paris’i görmek istiyorduk ve bu yüzden 2-2-1 şeklinde 5 gece 6 günlük bir …

Devamı »

Yurt Dışı Gezi Planlaması Nasıl Yapılır?

Ufukta yurt dışı tatili var bir tur firmasına bağlanıp 40 kişiyle göbek bağınız aynı anda kesilmişcesine gezmek istemiyorsunuz. Belki ilk defa çıkıyorsunuz yurt dışına dolayısıyla hafiften tedirginsiniz acaba yapabilir miyim diye. Belki de daha önce hep turlarla yurt dışı gezileri yaptınız ama bu sefer maceracı ruhunuzu açığa çıkarıp; tursuz yurt dışı gezisi için elinizde haritanız, …