Anasayfa / Dünyada Gezgin / Paris Gezi Notları

Paris Gezi Notları

Tatilimizin 3. gününde çok beğendiğimiz Amsterdam’a dönüp defalarca bakarak Paris’e doğru yola çıktık. Trenimiz Amsterdam Central Station’dan sabah 8 gibi kalktı. Paris yolculuğumuzu Thalys firmasının hızlı treni ile gerçekleştirdik. 3.5 saatlik bir yolculuğun ardından 11.30 gibi Paris Nord İstasyonuna vardık. Bu kocaman şehri keşfedecek yalnızca 2 günümüz vardı, bu 2 güne görmek istediğimiz yerlerin tümünü sığdıramasak da çok yorularak ama bir o kadar da keyif alarak gezdik. Paris gezi notları size de Paris gezisi esnasında yardımcı olur umarım.

Genel intibamı paylaşacak olursam: Çok büyük bir şehir Paris. Ve çok kalabalık. Çoğu zaman kim yerli kim turist ayırt edebilmeniz çok zor. Hep söylerlerdi de ihtimal vermezdim; gerçekten bir milliyetçi tavırları yok değil. Bir çok mağazada, fastfood zincirlerinde, metroda, tren garında İngilizce sorup Fransızca yanıtlar aldık, İngilizce anlayıp Fransızca yanıt vermesi yeniden mi sorsam yoksa dönüp gitsem mi ikilemine sürüklüyor insanı, bir nevi kal geliyor:)

Metrolar belki de daha önce de okumuşsunuzdur bir yerlerde ama pis, eski, bakımsız. Ama şunu da kabul etmeliyiz, şehir içi ulaşım konusunda baya baya başarılılar. Gitmek istediğiniz hemen hemen her yerde metro var.

Paris pahalı bir şehir mi? Evet, pahalı. Örneğin Amsterdam’da 1.5 euro verip aldığınız su burada genelde 2 euro.

Paris’i gezmesi zor mu? Aslında çok zor değil. Neredeyse tüm turistik noktalara metro ile ulaşabiliyorsunuz. Ama öyle büyük bir şehir ki metro yolculuklarınız bile ortalama 15-20 şer dakika sürüyor. Bir sürü aktarma yapıyorsunuz. Aktarmalar arası metro geçişlerinde çok fazla yürümek, merdiven inip çıkmak zorunda kalabiliyorsunuz. Ha unutmadan metroların çoğu merdivenlerinde yürüyen merdiven yok. Bavulunuzla metroya binerseniz biraz yorulacaksınız.

Paris Metro Ağı

Paris metro ağı ciddi anlamda karmaşık. Gözünüzü korkutmak istemem ama kaybolmadan birden bir yere gitmek gerçekten çok zor. Farklı renkler ile ifade edilen bir sürü metro ağı var. Size yol göstermesi açısından Paris Metro Haritası da ekliyorum:) Ama daha da güzelini yapıyorum ve biz oradayken elimden düşürmediğim, gideceğim tüm noktaları onun sayesinde bulduğum, yolculuk öncesi bulup indirdiğim efsane uygulamayı paylaşıyorum sizinle: Paris Metro Map And Route Planner. Gitmek istediğiniz noktayı yazıyorsunuz sizin için bir ulaşım planı çıkartıyor. Hangi noktada inip hangi yöne giden kaç numaralı metroya bineceğinize kadar ince ince çalışıyor ve işinizi baya baya kolaylaştırıyor. Yola çıkmadan önce mutlaka indirmenizi tavsiye ediyorum.

Paris Metro Map And Route Planner

metro-rer

Paris Şehir İçi Ulaşım:

Paris’te şehir için ulaşımımızın tamamını detaylarını zaten paylaştığım metro ile sağladık. Başka hiç bir ulaşım aracına da ihtiyaç duymadık. Metro hattını bu kadar çok kullandığımız için de 2 günlük bir ulaşım kartı edindik.

Kartımız Paris Visite. Amsterdam treninden iner inmez ilk işimiz istasyon içinde bulunan satış noktasından ulaşım kartımızı almak oldu. Fiyatı da 18€. Siz de metro hattını dilediğinizce kullanma niyetindeyseniz kalacağınız güne bağlı olarak bu kartlardan mutlaka edinmelisiniz. Çünkü Paris sadece yürüyerek gezebileceğiniz bir şehir asla değil. Haritada birbirine yakın olarak yorumladığınız yerler bile metroya binmenizi gerektirecek mesafede olabiliyor.

Paris Gezi Notları

1.Gün

Gare du Nord istasyonunda trenimizden inmemizle birlikte istasyonun altında bulunan metroya atladık ve 2 aktarma yaparak otelimize ulaştık. Merak edenler için Eiffel, Champs Elysees yani nam-ı değer Şanzelize, Zafer Takı’na baya yakın mesafede bulunan “Hôtel Kleber Champs-Elysées Tour-Eiffel Paris”. Odamıza yerleştikten sonra ilk hedefimiz Zafer Takı.

Kimi kaynaklara göre Şanzelize Caddesi’nin sonunda kimi ise başında yer aldığını söyler. Bana göre başında, neden bilmiyorum konumu itibariyle öyle hissettim:)

1800’lü yılların başında Napolyon’un elde ettiği savaş zaferleri için yapımına başlanmış ve 30 yıla yakın sürmüş. Yapının ayaklarında, gövdesinde savaşlardaki zaferler, savaşçılar tasvir edilmiş.

Napolyon öldükten sonra cenazesi Zafer Takı’nın altından geçirilerek şimdiki mezarı olan Les Invalides”e götürülmüştür. Yapı gerçekten heybetli. Fotoğraflarını incelerken bu kadar büyük olmasını beklemiyordum. Zafer Takı’nın bir de seyir terası var. Dilerseniz terasa çıkıp Şanzelize’yi bu noktadan izleyebilirsiniz.

aa

Zafer Takı ile vedalaştıktan sonra Champ Elysees’ e adım atıp bu canlı, kalabalık, belki de günün her saatli hareketli caddeyi adım adım hissediyoruz. Caddenin sonunda bizi Concorde Meydanı karşılıyor. Kocaman bir meydan burası her yandan arabalar vızır vızır.

concorde meydanı

Meydanın karşınıza alıp soldaki caddeye saptığınızda sizi koca heybetiyle Paris’in önemli dini yapılarından biri olan Madeleine Kilisesi karşılıyor. Görünümü Yunan Tapınağı’na benzeyen yapıyı gezip Concorde Meydanı’na geri dönüyoruz.

madeleine kilisesi

madeleine church

Concorde Meydanı’nın hemen bitiminde yer alan Tuleries Bahçeleri’ne girip, yeşilin keyfini çıkarıyoruz. Hatta herkes gibi biz de çimlere uzanıp ufak bir mola veriyoruz.

Tuleries Bahçeleri’nin hemen bitiminde Louvre Müzesi karşılıyor bizi. Tamamını hakkını vererek gezmek için minimum 1 gün gerektiğini öğrendiğimiz için, kendimize “bir daha ki sefere mutlaka” sözünü vererek Galeries La Fayette’yi görmek için yola çıkıyoruz. Oralara gidip avm mi gezdiniz demeyin. Burası sıradan bir avm değil. 1894 yılında açılmış olan bu alışveriş merkezinin mimarisi de oldukça etkileyici. Her yer ışıl ışıl. Cam kubbesi çok şık. Lüks alışverişin en popüler adreslerinden biri. Paris’te alışveriş yapmak gibi bir niyetiniz varsa eğer mutlaka uğramalısınız.

lourve müzesi paris

Galeries La Fayette

Artık çok yorulduk bir şeyler yiyip, Eiffel’i görme vakti. Akşam karanlığı çökmeye başlayınca başlıyoruz Eyfel Kulesi’ne doğru yürümeye. Paris’e geldiğimizden beri kendimizi bu ana hazırladık sanki:)  Eyfel tüm heybetiyle karşımızdaydı artık.

Eyfel’in hemen önünde yer alan Champ De Mars’ın çimlerine oturduk ve ışıl ışıl eiffel manzarasının tadını çıkardık. Her saat başı yanıp söndürdükleri ışıkları ile daha da bir güzeldi.Yarın Paris’i bir de en tepeden görmek üzere artık uyku vakti.

eiffel gece

Tour Eiffel

2.Gün

Sabah erkenden uyanıp güzel bir kahvaltı keyfi yapıyoruz. Sonrasında ver elini Eiffel.

eyfel manzarası

Eiffel’e çıkmak öyle kolay değil. Upuzun kuyruklar sizi bekliyor. Eiffel’in 4 bacağına da bilet gişeleri kurmuşlar. Genelde hepsi çalışıyor sanırım. Gözümüze kestirdiğiniz bir tanesine yaklaşıp sıraya giriyoruz. Eiffel’in en tepesine kadar çıkmak istiyoruz bunun için biletimiz 16€. Bilet alırken çıkmak istediğiniz kademeyi belirtiyorsunuz ve ona göre satın alıyorsunuz.

eyfel kulesi bilet

Yaklaşık 1.5 saatlik bekleyişin ardından asansöre binmeye hazırız. İlk önce 2. basamakta duruyoruz. Buradan Paris’i 115 metre yüksekten izliyoruz. Tüm cepheleri ayrı ayrı fotoğraflıyoruz. Bir sürü selfie çekiyoruz. İnanılmaz keyifli. Sıra geldi en tepeye çıkmaya. Bunun için bir asansör sırası daha karşılıyor bizi. Yarım saat kadar kuyrukta bekledikten sonra yerden 276 metre yüksekteki Eiffel’in çıkılabilecek en yüksek noktasında buluyoruz kendimizi. Çevresi tel örgülerle çevrelenmiş bu seyir terası gerçekten yüksekten korkusu olanları biraz zorlayabilir. Tüm Paris’i tepeden 360 derece seyredebilirsiniz.

tour-eiffel

eyfel kulesi manzarası

seine nehri

eiffel tower

Eiffel kulesi sonrası gitmek istediğimiz yer Paris’in en önemli dini yapısı olan şehrin merkezi kabul edilen Notre Dam Katedrali.

Notre Dam Katedrali

Bugün tüm turistlerin Paris’te ilk ziyaret ettikleri dini yapıdır Notre Dam Katedrali. Neredeyse günün her saati kalabalık, her gün binlerce ziyaretçiyi ağırlıyor bu önemli yapı. Gotik mimarinin en güzel örneklerinden olan Notre Dam Katedrali 1163 yılında yapılmaya başlanmış ve neredeyse 200 yıl sürmüştür. Fransız devrimi sırasında epey bir hasar alan yapının onarım çalışmaları da 20 yıl kadar sürmüş. 2 kulesi ve içeriden de dışarıdan da harika görünen gül pencereleri vardır. Tatilinizde Paris için kaç gün ayırmış olursanız olun, mutlaka gidin görün.

notre dam katedrali

Sacre Coeur Bazilikası

Notre Dam Katedrali’nden sonraki durağımız şehrin en yüksek yeri olan Montmartre tepesinde bulunan Sacre Coeur Bazilikası. Metro ile “Abbesses” durağında inip tabelaları takip ederek fünikülere ulaşıp tepeye bu araçlarla çıkabilirsiniz. Burası çok güzel bir tepe, neredeyse tüm Paris’e hakim. Banklarda mola verip Paris’i bir de bu açıdan izlemek keyif verici. Aynı zamanda bu bembeyaz kilise de şehrin bir çok noktasından görülebilmektedir.

Sacre Coeur Bazilikası’nın yapımına 1875′ lerde başlanmış ve 1923 yılında tamamlanmış. Yeni bir kilise olmasına rağmen de baya ün yapmış.  Biz Pazar günü orada bulunduğumuz için şanslıydık bir ayine denk geldik ve böyle güzel bir kilisede bunu da deneyimlemiş olduk.

Bu tepeye aslında ressamlar tepesi de deniyor. Sokak aralarında bir çok ressam çizimler yapıyor, portreler çiziyor, resimlerini sergiliyor.

sacre coeur

Paris turumuzun sonuna yaklaşırken yine kapanışı Eiffel’de yapmak istedik. Yanımıza aldık içeceklerimizi, çerezlerimizi tuttuk Champ de Mars’ın yolunu. Günü Eiffel ışıkları altında bitirdik ve yarın ki istikametimiz Brüksel:)

Bu geziye nasıl hazırlandık, hangi otellerde kaldık, ülkeler arası transferleri nasıl hallettik merak ediyorsanız sizi buraya alalım:)