Anasayfa / Dünyada Gezgin / Pisa Gezi Notları

Pisa Gezi Notları

İtalya gezimizin 5. gününde sabah erkenden kalıp tutuyoruz Pisa’nın yolunu. Floransa tren istasyonundaki makinelerden biletlerimizi alıp atlıyoruz trene. Bu yakın mesafe trenler enteresan biraz, yerli halktan bilet almadan binenler oluyor ve görevli bilet kontrolü için vagonları gezerken onlar köşe kapmaca oynuyorlar.

Sabah saatlerinde Pisa’ya varıyoruz. İlk ve tek hedefimiz tabi ki kule:) Duomo, Vaftizhane ve Pisa Kulesi Mucizeler Meydanı’nda yani Campo dei Miracoli. Mucizeler Meydanı’na doğru yürümeye devam ederken Pisa sokaklarını da keşfetme şansı yakalıyoruz. Köprüler geçiyoruz, dükkanları geziyoruz. Şehri kuşatan Arno Nehri üzerindeki köprülerde küçük molalar verip fotoğraflar çekiyoruz.

arno nehri

pisa sokakları

pisa sokaklari

Meydana vardığımızda Duomo, Vaftizhane ve Pisa Kulesi ihtişamı ile karşılıyor bizi. Meydan daha önce gezdiğimiz meydanlardan farklı olarak yemyeşil diyebiliriz. Herkes atmış kendini çimlere. Kimi güneşleniyor, kimi sohbet ediyor kimi ise şekilden şekile girip düşmek üzere olan kuleyi tam tutarken fotoğraf çektiriyor:)

Duomo, günümüzde Toscana’nın en güzel Romanesk yapılarından biridir. 4 katlı ön cephesi, krem renkli sütunlar ve iç içe geçmiş kemerlerden oluşur. Mimarı Buscheto’nun mezarı da ön cephenin sol kemerindedir.

pisa mucizeler meydanı

pisa kulesi

Pisa Kulesi, 1173 yılında sellerin getirdiği alüvyonun üzerine inşa edilmeye başlanmış. 1274 yılında daha 3. katın inşası tamamlanmadan eğilmeye başlamıştır. Temelleri sığ olmasına rağmen yapımına devam edildi ve 1350 yılında tamamlandı. Yer çekimine meydan okuyan kule birçok kişiyi cezbetmiştir. Bunların arasında, düşen objelerin hızıyla ilgili ünlü deneyini yapmak için kuleye çıkan ünlü bilim adamı Galileo’da vardır. İlerleyen dönemlerde teknolojik gelişmelerden de yararlanılarak kulenin eğimi 38cm azaltılarak 2001 yılında  güvenli bir şekilde halkın ziyaretine açılmıştır.

Biz de şu meşhur pozlardan vermesek olmazdı:) Makinemizde düzinelerce kuleyi düşerken yakalama fotoğrafları, aklımızda yer çekimi bilmecesi, yüzümüzde gülümseme ile yavaş yavaş Pisa’dan ayrılıp Floransa’daki otelimize geri dönüyoruz.